Verstappen νικητής στο Μπακού – Πρώτο βάθρο για Sainz με τη Williams
Το 17ο Grand Prix της σεζόν ολοκληρώθηκε στο Μπακού, με τον Max Verstappen να κατακτά τη νίκη – την τέταρτη φετινή του- μειώνοντας τη διαφορά από τον πρωτοπόρο Oscar στους 69 βαθμούς.

Η εξέλιξη του αγώνα επηρεάστηκε καθοριστικά από το ατύχημα του Oscar Piastri στον πρώτο γύρο, όταν έχασε τον έλεγχο και προσέκρουσε στις μπαριέρες. Το περιστατικό αυτό οδήγησε στην εμφάνιση του μοναδικού Safety Car, ενώ οι προβλέψεις για βροχή δεν επιβεβαιώθηκαν.
Ο George Russell πραγματοποίησε εντυπωσιακή εμφάνιση, ανεβαίνοντας από την έκτη θέση στην εκκίνηση στη δεύτερη θέση στον τερματισμό. Στην τρίτη θέση βρέθηκε ο Carlos Sainz, που κατέγραψε το πρώτο του βάθρο με τη Williams.
Ο Max Verstappen πραγματοποίησε ακόμη μία εντυπωσιακή εμφάνιση, κατακτώντας με άνεση τη νίκη στο Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν. Ο οδηγός της Oracle Red Bull Racing ξεκίνησε από την pole και δεν απειλήθηκε ουσιαστικά σε κανένα σημείο, συνεχίζοντας το σερί του μετά τον θρίαμβο στη Μόντσα με μια ακόμη κυριαρχική επίδοση.

«Ήταν ένα απίστευτο τριήμερο για εμάς. Η Μόντσα ήταν ήδη σπουδαία, αλλά το να κερδίσουμε και εδώ είναι φανταστικό. Ποτέ δεν είναι εύκολο σε αυτήν την πίστα, σήμερα είχε πολύ αέρα και το μονοθέσιο κινούνταν έντονα. Είμαι απίστευτα χαρούμενος με αυτή την εμφάνιση», δήλωσε ο Verstappen μετά τον τερματισμό.

Εξαιρετική παρουσία είχε και ο Yuki Tsunoda, ο οποίος σημείωσε το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του με την Oracle Red Bull Racing, τερματίζοντας στην έκτη θέση. Μπροστά του βρέθηκε ο Liam Lawson, κατακτώντας την πέμπτη θέση — την κορυφαία της πορείας του στη Formula 1. Στους βαθμούς μπήκε και ο Isack Hadjar με τη Visa Cash App Racing Bulls, ολοκληρώνοντας τον αγώνα στη δέκατη θέση.
Η Mercedes αποχώρησε από το Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν με ένα ακόμη βάθρο και σημαντικούς βαθμούς, έπειτα από μια μάχη μέχρι το τέλος. Ο George Russell τερμάτισε δεύτερος, ενώ ο Kimi Antonelli κατέλαβε την τέταρτη θέση στον αγώνα της Κυριακής.

Για τον Russell, αυτό ήταν το έβδομο βάθρο της σεζόν και το όγδοο για την ομάδα. Η Mercedes επέλεξε να διαφοροποιήσει τη στρατηγική εκκίνησης: ο Antonelli εκκίνησε τέταρτος με τη μεσαία γόμα, ενώ ο Russell ξεκίνησε πέμπτος με τη σκληρή. Ο Antonelli διατήρησε τη θέση του στις πρώτες στροφές, ενώ ο Russell έχασε προσωρινά έδαφος, πέφτοντας έκτος. Ωστόσο, με δύο αποφασιστικές κινήσεις πάνω στον Yuki Tsunoda, στον πρώτο γύρο και ξανά στον δέκατο, ανέκτησε την πέμπτη θέση.

Ο Antonelli μπήκε στα pit στον 18ο γύρο για σκληρή γόμα και, παρότι βρέθηκε πίσω από τον Liam Lawson, τον προσπέρασε γρήγορα για να διασφαλίσει τελικά την τέταρτη θέση. Ο Russell, από την άλλη, εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο το εκτεταμένο πρώτο stint του. Πραγματοποίησε το μοναδικό του pit stop στον 39ο γύρο, άλλαξε σε μεσαία γόμα και επέστρεψε στην πίστα μπροστά από τον Antonelli και τον Carlos Sainz, στη δεύτερη θέση.
Από εκείνο το σημείο, ο Russell είχε έναν ήρεμο τερματισμό, ενώ ο Antonelli πίεσε σκληρά για να απειλήσει τον Sainz στη μάχη για το βάθρο. Τελικά, ο οδηγός της Williams διατήρησε την τρίτη θέση, κατακτώντας το πρώτο του βάθρο με την ομάδα — και το πρώτο του James Vowles ως επικεφαλής.
Με το 2-4 στο Μπακού, η Mercedes ανέβηκε ξανά στη δεύτερη θέση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών, μπροστά από Ferrari και Red Bull, με επτά αγώνες να απομένουν.
George Russell
«Είμαι πραγματικά χαρούμενος που επέστρεψα στο βάθρο. Ήταν μια δύσκολη περίοδος αγώνων για εμάς και προσωπικά αυτό το τριήμερο δεν ένιωθα καλά σωματικά, κάτι που έκανε τον αγώνα ακόμη πιο απαιτητικό. Γι’ αυτό είμαι πολύ ικανοποιημένος με τη δεύτερη θέση· ανακουφίστηκα όταν είδα την καρό σημαία! Συγχαρητήρια στον Carlos (Sainz) και στη Williams για το αποτέλεσμα τους, το άξιζαν απόλυτα.
Από τη δική μας πλευρά, το μονοθέσιο ήταν εξαιρετικό σε όλη τη διάρκεια και ο Kimi έκανε σπουδαία δουλειά φέρνοντας την τέταρτη θέση. Αυτοί είναι σημαντικοί βαθμοί στη μάχη μας με τη Ferrari και τη Red Bull για τη δεύτερη θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Ελπίζω να συνεχίσουμε με την ίδια δυναμική στους επόμενους επτά αγώνες, που αναμένονται ιδιαίτερα σκληροί.»

Kimi Antonelli
«Σήμερα ήταν σίγουρα ένας πολύ καλύτερος αγώνας από αυτούς που είχα τις τελευταίες εβδομάδες. Παρ’ όλα αυτά, υπάρχει μια μικρή απογοήτευση που δεν κατάφερα να ανέβω στο βάθρο. Στους τελευταίους γύρους πλησιάζαμε τον Carlos (Sainz), αλλά δεν είχα αρκετό ρυθμό για να βρεθώ σε απόσταση DRS και να επιχειρήσω την προσπέραση. Έκανε εξαιρετική δουλειά, οπότε συγχαρητήρια σε εκείνον και στη Williams.
Παρά την απογοήτευση, το αποτέλεσμα παραμένει θετικό. Με τον George δεύτερο, ήταν μια καλή ημέρα συνολικά για την ομάδα. Κερδίσαμε σημαντικούς βαθμούς από τη Ferrari και επιστρέψαμε στη δεύτερη θέση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών. Ο ανταγωνισμός είναι σφιχτός, αλλά ελπίζω η δυναμική που δείξαμε στο Μπακού να μας συνοδεύσει και στη Σιγκαπούρη σε δύο εβδομάδες.»
Ferrari – Ένα Σαββατοκύριακο κάτω από τις προσδοκίες
Η Ferrari αποχώρησε από το Μπακού με απογοητευτικό αποτέλεσμα, καθώς οι Lewis Hamilton και Charles Leclerc τερμάτισαν όγδοος και ένατος αντίστοιχα, μακριά από τους στόχους της ομάδας.

Ο Hamilton, εκκινώντας με τη σκληρή γόμα, κατάφερε από τον πρώτο γύρο να προσπεράσει τον Fernando Alonso και να ανέβει στη δέκατη θέση, λίγο πριν την εμφάνιση του Safety Car λόγω του ατυχήματος του Oscar Piastri. Στην επανεκκίνηση, ο Leclerc — σε μεσαία γόμα — πέρασε τον Lando Norris και στη συνέχεια τον Isack Hadjar, ανεβαίνοντας έβδομος. Στον έβδομο γύρο, ο Hamilton προσπέρασε τον Hadjar και ανέβηκε ένατος, εκμεταλλευόμενος το DRS.
Στον 20ό γύρο, ο Leclerc μπήκε για αλλαγή σε σκληρή γόμα, επιχειρώντας undercut στον Norris. Ωστόσο, βρέθηκε πίσω από τον Liam Lawson, τον οποίο δεν μπόρεσε να περάσει για μεγάλο διάστημα, επηρεασμένος και από ένα μικρό πρόβλημα στην υβριδική μονάδα ισχύος. Ο Hamilton μπήκε στα pit στον 37ο γύρο για μεσαία γόμα, επιστρέφοντας στην πίστα πίσω από τον Leclerc.
Στους τελευταίους γύρους, ο Norris πέρασε τον Leclerc, ο οποίος τότε βρισκόταν όγδοος. Με τον Hamilton να έχει περισσότερη ζωή στα ελαστικά του, η ομάδα αποφάσισε να επιτρέψει την αλλαγή θέσεων με στόχο να πιέσει τον Norris. Ο Βρετανός δεν κατάφερε να επιτεθεί, και το σχέδιο της Ferrari να επιστρέψουν οι θέσεις στον τελευταίο γύρο δεν υλοποιήθηκε, με αποτέλεσμα ο Hamilton να τερματίσει όγδοος και ο Leclerc ένατος.
Δηλώσεις οδηγών
Lewis Hamilton (#44)
«Δεν είναι το αποτέλεσμα που στοχεύαμε και φυσικά είναι απογοητευτικό. Σήμερα ένιωθα πιο άνετα στο μονοθέσιο, η ισορροπία ήταν καλύτερη, αλλά ήταν δύσκολο να πλησιάσουμε τα προπορευόμενα αυτοκίνητα, καθώς είχαν δυνατό ρυθμό. Στις κατατακτήριες δεν αξιοποιήσαμε πλήρως τις δυνατότητές μας και αυτό μας στοίχισε. Το να παλεύουμε για την όγδοη και την ένατη θέση δεν αντικατοπτρίζει το πραγματικό μας δυναμικό. Θα επικεντρωθούμε στο πώς θα βελτιώσουμε την απόδοσή μας στις κατατακτήριες τις επόμενες εβδομάδες. Η ομάδα και το pit crew έκαναν εξαιρετική δουλειά σήμερα και τους ευχαριστώ για την προσπάθειά τους. Θα επανέλθουμε πιο δυνατοί στη Σιγκαπούρη.»
Charles Leclerc (#16)
«Σήμερα, το πιο σημαντικό ήταν να βρεθούμε στη σωστή στρατηγική. Ορισμένα μονοθέσια ξεκίνησαν με σκληρή γόμα, άλλα με μεσαία, και το κρίσιμο ήταν να βρεθείς στο γκρουπ με τον καλύτερο ρυθμό. Στο δεύτερο stint έμεινα για πολλούς γύρους πίσω από τον Liam (Lawson), ο οποίος ήταν σε διαφορετική στρατηγική, και δεν μπορούσα να τον περάσω. Είχα επίσης ένα μικρό πρόβλημα στην υβριδική μονάδα ισχύος που με καθυστέρησε.
Αυτό που επηρέασε περισσότερο τον αγώνα μας ήταν η θέση εκκίνησης. Έκανα λάθος στο Q3 και ξεκίνησα από τη 10η θέση. Το να τερματίζω όγδοος ή ένατος δεν είναι αυτό που στοχεύω ούτε θέσεις που με ικανοποιούν. Πρέπει να επανέλθουμε πιο δυνατοί στους επόμενους αγώνες. Οι θερμοκρασίες στο Μπακού ήταν πιο χαμηλές από ποτέ, κάτι που μας επηρέασε στη διαχείριση των ελαστικών. Στη Σιγκαπούρη περιμένουμε υψηλότερες θερμοκρασίες, οπότε ελπίζω να είμαστε σε καλύτερη κατάσταση. Συγχαρητήρια στον Carlos (Sainz) για το πρώτο του βάθρο με τη Williams· έκανε ένα εξαιρετικό Σαββατοκύριακο και χαίρομαι για εκείνον.»