60 χρόνια παρουσίας: το Ford Transit μετράει την ιστορία του

Στις 9 Αυγούστου, η Ford γιόρτασε τα 60 χρόνια του Transit, του πιο δημοφιλούς βαν παγκοσμίως, που παραμένει σταθερά στην κορυφή από την πρώτη μέρα κυκλοφορίας του. Από το 1965, όταν το πρώτο Ford Transit βγήκε από τη γραμμή παραγωγής, το εμβληματικό αυτό μοντέλο της αμερικανικής εταιρείας έχει εξελιχθεί σε έναν ακούραστο και αξιόπιστο σύντροφο για επαγγελματίες, επιχειρήσεις και κοινότητες σε όλο τον κόσμο.

Πολλά έχουν αλλάξει από τότε, αλλά ορισμένα πράγματα παραμένουν αναλλοίωτα. Όπως αναφερόταν στο πρώτο επίσημο δελτίο Τύπου της Ford το 1965:

«Κάθε καταστηματάρχης, εργολάβος, οδηγός ασθενοφόρου, οικοδόμος, αρτοποιός, κατασκευαστής κεριών ή παραθεριστής μπορεί να βρει στο Ford Transit αυτό που καλύπτει τις δικές του ιδιαίτερες ανάγκες».

Σήμερα, αυτή η διαβεβαίωση ακούγεται πιο αληθινή από ποτέ. Με πάνω από 13 εκατομμύρια Ford Transit να έχουν παραχθεί τις τελευταίες έξι δεκαετίες, η απήχηση του μοντέλου παραμένει εντυπωσιακή. Ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι ότι ένα νέο Transit φεύγει από τη γραμμή παραγωγής κάθε 2,5 λεπτά, αδιάκοπα, 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, 365 ημέρες τον χρόνο.

Καθώς οι φανατικοί φίλοι του Transit σε όλο τον κόσμο γιορτάζουν τα 60 χρόνια του θρυλικού βαν και μετρώντας αντίστροφα για το πολυαναμενόμενο Transit Festival, που θα πραγματοποιηθεί στο Essex του Ηνωμένου Βασιλείου στις 20 Σεπτεμβρίου, αξίζει να σταθούμε σε μερικά από τα πιο εντυπωσιακά στοιχεία που αναδεικνύουν την κληρονομιά του μοντέλου και την καθοριστική του επιρροή στον χώρο των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων.

Το Transit σε αριθμούς

Το Transit είναι το βαν με τις περισσότερες πωλήσεις παγκοσμίως.

Από το 1965 μέχρι και σήμερα έχουν κατασκευαστεί 10.100.000 αντίτυπα του βαν μοντέλου σε Ευρώπη και Τουρκία και περισσότερα από 13.000.000 παγκοσμίως.

Το 2024, σχεδόν 1 στα 5 βαν οχήματα στην Ευρώπη στις κατηγορίες του ενός και δύο τόνων ήταν Ford Transit ή Transit Custom. 1

Το 2024, ένα νέο Ford Transit πωλούνταν στην Ευρώπη περίπου κάθε 2 λεπτά. 1

Οι διαθέσιμες παραλλαγές του Ford Transit στην κατηγορά των δύο τόνων ξεπερνούν τις 1.300. Αυτές αφορούν διαφορετικές επιλογές σε σχέση με τον τύπο, το μήκος και το ύψος του αμαξώματος, τον κινητήρα και το επίπεδο εξοπλισμού. Σε αυτές δεν υπολογίζονται οι διαφορετικές αποχρώσεις του αμαξώματος και τα επιπλέον πακέτα εξοπλισμού.

Το Mk1 Transit προσέφερε ωφέλιμο φορτίο που έφτανε περίπου τα 1.700 kg. Το σημερινό Transit στην έκδοση panel van προσφέρει ωφέλιμο φορτίο άνω των 2.400 kg. 2

Το Transit στην έκδοση L4 H3 μπορεί να μεταφέρει σχεδόν 236.000 μπαλάκια πινγκ-πονγκ στον χώρο φόρτωσης, ο οποίος έχει όγκο 15,1 m³.

Η ισχύς του ηλεκτρικού Ford SuperVan 4.2 ανέρχεται σε 2.000 PS.

Η έκδοση με την μπαταρία Εκτεταμένης Χωρητικότητας του νέου Ford E-Transit προσφέρει αυτονομία έως και 402 km – δηλαδή κατά 28% μεγαλύτερη σε σύγκριση με την έκδοση του μοντέλου με την μπαταρία Τυπικής Χωρητικότητας. ³

Η αύξηση των ετήσιων πωλήσεων των Transit και Transit Custom στην Ευρώπη μεταξύ 2014 και 2024 ανέρχεται σε 52%. ¹

Το 2024, στην Ευρώπη και την Τουρκία, η παραγωγή του Ford Transit ήταν τετραπλάσια σε σύγκριση με εκείνη κατά το πρώτο πλήρες έτος παραγωγής του μοντέλου το 1966.

Χάρη στο σύστημα FORDLiive, οι επιπλέον ημέρες διαθεσιμότητας που απόλαυσαν οι ιδιοκτήτες των μοντέλων Transit στην Ευρώπη το 2024 ανήλθαν σε 822.000.

Οι ειδικές απαιτήσεις των πελατών Transit για εξατομικευμένα οχήματα υποστηρίζονται από 217 μετατροπείς της Ford Pro, οι οποίοι βρίσκονται σε 18 ευρωπαϊκές χώρες.

Τα Transit και Transit Custom είναι τα πιο δημοφιλή βαν οχήματα στο Ηνωμένο Βασίλειο εδώ και 59 χρόνια.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ

Ο Γιώργος Κυριαζής έχει βασικές σπουδές μηχανολογίας και ασχολείται με πάθος με την τεχνολογία αλλά και με οτιδήποτε τρέχει, πλέει ή πετάει. Αρθρογραφεί επαγγελματικά στο χώρο των έντυπων και ηλεκτρονικών μέσων από το 1994. Ενδεικτικά, έχει εργαστεί ως συντάκτης σε έντυπα όπως τα Auto Motor und Sport, Auto Τρίτη, 4Τροχοί, BESTEVER, Luxury Boat & SUV, επίσης ως αρχισυντάκτης στο περιοδικό VieW της VW, ενώ έχει κάνει και λίγο ραδιόφωνο και τηλεόραση. Έχει επίσης ασχοληθεί με τη μετάφραση βιβλίων με θέματα τις κοινωνικές σχέσεις και συμπεριφορά. Τα τελευταία χρόνια εκμεταλλευόμενος τα ωφέλη των ηλεκτρονικών μέσων αρθρογραφεί έχοντας ως έδρα του το νησί της Πάτμου, γεγονός που του προσφέρει την ευκαιρία να απολαμβάνει την αγάπη του για τη θάλασσα και τα σκάφη. Στο γκαράζ του μεταξύ άλλων φυλάει ως κόρη οφθαλμού μία YAMAHA DT 200R, ένα PEUGEOT 106 Rallye 1.6 και σε περίοπτη θέση ένα Hannibal 3.85. Είναι τακτικό μέλος της Ένωσης Συντακτών Περιοδικού και Ηλεκτρονικού Τύπου και τα χόμπυ του είναι η ιστιοπλοΐα, η φωτογραφία και η ανεμοπορία.