2025 Singapore Grand Prix – Preview
Οι ομάδες ετοιμάζονται για το Grand Prix Σιγκαπούρης 2025, όπου οι οδηγοί θα συμμετάσχουν στον 18ο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος FIA Formula 1, στην εντυπωσιακή αστική διαδρομή του Marina Bay.

Η Σιγκαπούρη έχει πλέον καθιερωθεί ως ένας από τους πιο λαμπερούς και απαιτητικούς σταθμούς στο καλεντάρι της Formula 1. Σε αυτή τη στενή πίστα πόλης, τα μονοθέσια κινούνται αστραπιαία ανάμεσα σε ουρανοξύστες και ιστορικά μνημεία, κάτω από τα εκθαμβωτικά φώτα του πρώτου νυχτερινού αγώνα στην ιστορία της κατηγορίας. Η χάραξη δοκιμάζει στο έπακρο τους οδηγούς: τοίχοι σε απόσταση αναπνοής, ανώμαλο οδόστρωμα και τροπικές, υγρές συνθήκες που ανεβάζουν τη δυσκολία και την ένταση κάθε γύρου.
Fact File: Σιγκαπούρη Grand Prix
Το Grand Prix Σιγκαπούρης έκανε την πρώτη του εμφάνιση στο καλεντάρι της Formula 1 το 2008 και είναι γνωστό ως ο αυθεντικός “νυχτερινός αγώνας” της F1.
Το 2023, το μήκος της πίστας μειώθηκε από 5.063 χλμ. σε 4.928 χλμ., με τους γύρους να αυξάνονται από 61 σε 62. Οι χρόνοι γύρου έπεσαν κατά περίπου 10 δευτερόλεπτα λόγω των αλλαγών.
Η νέα χάραξη αποδείχθηκε φιλικότερη για τα ελαστικά· προηγουμένως υπερθερμαίνονταν στο τέλος του γύρου, αλλά η αφαίρεση τεσσάρων στροφών 90 μοιρών βοήθησε να παραμένουν στο ιδανικό παράθυρο λειτουργίας.
Η εξέλιξη της πίστας είναι εξαιρετικά υψηλή στη Σιγκαπούρη, καθώς πρόκειται για αγώνα σε δρόμους πόλης. Η βελτίωση μπορεί να φτάσει και τα τρία δευτερόλεπτα μεταξύ των FP1 της Παρασκευής και των Κατατακτήριων του Σαββάτου.
Το GP Σιγκαπούρης είναι ένας από τους πιο απαιτητικούς σωματικά αγώνες της σεζόν. Η έντονη υγρασία, οι υψηλές θερμοκρασίες και ο χαρακτήρας stop-and-go της πίστας το κάνουν εξαιρετικά δύσκολο.
Οι οδηγοί μπορεί να χάσουν έως και 5 κιλά σωματικού βάρους κατά τη διάρκεια του αγώνα, αποκλειστικά λόγω εφίδρωσης.
Ο χαρακτήρας stop/start, με συνεχείς επιταχύνσεις, σημαίνει ότι η πίστα έχει ένα από τα μεγαλύτερα fuel effects της χρονιάς. Δηλαδή, κάθε επιπλέον κιλό καυσίμου κοστίζει περισσότερο σε χρόνο γύρου σε σχέση με άλλες πίστες.
Λόγω της μεγάλης διάρκειας στις στροφές, μόνο λίγο πάνω από 50% του γύρου γίνεται με τέρμα γκάζι – μόνον το Μονακό και το Autódromo Hermanos Rodríguez στο Μεξικό έχουν χαμηλότερο ποσοστό.
Η χάραξη είναι επίσης πολύ ανώμαλη, γεγονός που αυξάνει την καταπόνηση οδηγών και μονοθεσίων – ειδικά με τη νέα γενιά μονοθεσίων που κινούνται πιο χαμηλά στο έδαφος.
Με όριο ταχύτητας 60 χλμ./ώρα και είσοδο στην πίστα στη στροφή 2, ο συνολικός χρόνος στο pitlane είναι ο μεγαλύτερος της χρονιάς: περίπου 25 δευτερόλεπτα.
Το Marina Bay είναι ένα από τα μόλις δύο σιρκουί στο καλεντάρι με pitlane speed limit 60 χλμ./ώρα, λόγω της στενής του φύσης. Το άλλο είναι το Μονακό.
Ως πίστα πόλης, δεν προκαλεί έκπληξη ότι από το 2008 μέχρι το 2024 και τα 14 GP Σιγκαπούρης είχαν τουλάχιστον μία περίοδο Safety Car.