Πρώτος ο Χάμιλτον στην παρωδία αγώνα της Τζέντα. Απαράδεκτος ο Μαξ!
Ο Σερ Λιούις Χάμιλτον ήταν υποψιασμένος για την στάση που θα κρατούσε ο Μαξ Φερστάπεν, άντεξε τις επιθέσεις και πήρε τη νίκη σε έναν αγώνα που είχε χάος, εγκαταλείψεις, επαφές και δράμα ως το τέλος. Ο Μπότας 3ος στα τελευταία 10 μέτρα του αγώνα!
Είχαμε 3 κανονικές εκκινήσεις, με δύο κόκκινες σημαίες, αυτοκίνητα ασφαλείας, εικονικά αυτοκίνητα ασφαλείας και πολύ δράμα. Ας τα δούμε από την αρχή. Στην εκκίνηση, ο Σερ Λιούις Χάμιλτον έμεινε πρώτος, με τον Μπότας να κρατά τον Φερστάπεν τρίτο, και τον Πέρεζ να προσπαθεί να περάσει τον Λεκλέρ. Πίσω, ο Σάινθ άρχισε να κερδίζει θέσεις από την 15η από την οποία εκκίνησε, ενώ όλοι οι οδηγοί ήταν αρκετά προσεκτικοί στις επιθέσεις τους σε εκείνη τη φάση.
Η κατάσταση σταθεροποιήθηκε άμεσα, με τον Σερ Λιούις Χάμιλτον να αρχίζει να ανοίγει τη διαφορά από τους Μπότας-Φερστάπεν, ενώ ο Ολλανδός είχε στόχο να περάσει τον Φινλανδό για να κερδίσει τους 3 επιπλέον βαθμούς.
Ο μόνος που έκανε κινήσεις και έδειχνε επιθετικές διαθέσεις ήταν ο Σάινθ, ενώ σε αντίθετη μοίρα βρισκόταν ο Αλόνσο, που αντιμετώπιζε θέμα με τον κινητήρα της Alpine.Κι εκεί που έμοιαζε η μονοτονία να κυριεύει τον αγώνα, o Σουμάχερ έκανε λάθος και διέλυσε τη Haas του, με τον ίδιο να είναι καλά και το Αυτοκίνητο Ασφαλείας να βγαίνει στην πίστα.
Αυτό έδωσε την ευκαιρία στον Σερ Λιούις Χάμιλτον να μπει για αλλαγή ελαστικών από τον 10ο γύρο, για τη σκληρή γόμα, όπως έκαναν κι οι Μπότας, Λεκλέρ και Πέρεζ – αλλά όχι ο Φερστάπεν.
Λίγο μετά, ο αγώνας διεκόπη γιατί έπρεπε να επιδιορθωθούν οι μπαριέρες από το ατύχημα, και με τον Φερστάπεν να μην έχει αλλάξει ελαστικά και να έχει την πρώτη θέση, άλλαξε ελαστικά στο pitlane και ήταν έτοιμος για την επανεκκίνηση.
Αυτή ήρθε από στάση, με τον Φερστάπεν να έχει κι αυτός πια φρέσκια, σκληρή γόμα στο μονοθέσιό του, με 37 γύρους να απομένουν. Ο Σερ Λιούις Χάμιλτον πήρε την πρωτοπορία του αγώνα από τον Φερστάπεν στην Κ1, με τον Ολλανδό να φρενάρει βαθιά, να μπλοκάρει και να περνά τον Βρετανό πατώντας εκτός πίστας με τον Οκόν να το εκμεταλλεύεται και να περνά και αυτός τον Χάμιλτον!
Πίσω, όμως, ο Πέρεζ είχε επαφή με τον Leclerc, που οδήγησε σε αρκετά μονοθέσια να βρουν το χάος μπροστά τους, και να εγκαταλείψουν. Έτσι, ο αγώνας διεκόπη μόλις τρεις στροφές αφού άρχισε ξανά.
Η FIA πρότεινε στη Red Bull να δεχτεί ο Φερστάπεν να εκκινήσει 3ος, δίνοντας την θέση πίσω στον Σερ Λιούις Χάμιλτον, με τον Οκόν να προηγείται πλέον του αγώνα, ώστε να μην τιμωρηθεί ο Ολλανδός.
Η επανεκκίνηση έγινε και πάλι από στάση, κι ο Φερστάπεν πήρε την πρωτοπορία στα φρένα για την Κ1, με μία εξαιρετική κίνηση στα φρένα για να περάσει και τον Ocon, και τον Σερ Λιούις Χάμιλτον. Ο Βρετανός πέρασε τον Γάλλο για την 2η θέση, ενώ ο Τσουνόντα έκανε εξαιρετικό προσπέρασμα στον Λεκλέρ.
Αρκετές φορές διεκόπη η διαδικασία με Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας, γιατί υπήρχαν αρκετά θραύσματα από επαφές πιο πίσω στο grid, ανάμεσα στον Τσουνόντα και τον Φέτελ, αλλά και τον Φέτελ με τον Κίμι.
Η μάχη για τη νίκη, όμως, καλά κρατούσε, κι όταν οι δύο είχαν επαφή ξανά στην Κ1 σε επίθεση του Σερ Λιούις Χάμιλτον, o Φερστάπεν αποφάσισε να τον αφήσει να περάσει, με τον Βρετανό να μην το αντιλαμβάνεται εγκαίρως, και να χτυπά από πίσω τον Ολλανδό, με ζημιά στην εμπρός πτέρυγά του. Ο Φερστάπεν έκοψε ταχύτητα στις στροφές 25-26, για να αφήσει τον Σερ Λιούις Χάμιλτον να περάσει, αλλά επιτάχυνε ξανά και στη συνέχεια φρέναρε απότομα. Βρέθηκε στο μέσο της πίστας, με πολύ αργό ρυθμό μπερδεύοντας τον Σερ, σε ένα σημείο που οι οδηγοί περνάνε με τέρμα γκάζι και 300 χ.α.ώ. εκβιάζοντας ξεκάθαρα μια σύγκρουση που τελικά δεν αποφεύχθηκε!
Ο Φερστάπεν ήθελε να καταστραφεί ο αγώνας του Σερ Λιούις Χάμιλτον και ακόμα αν αυτός έπαιρνε ποινή να μην προλάβαινε ο Πρωταθλητής να τον φτάσει στην βαθμολογία. Και αυτό είναι ανεπίτρεπτο από αθλητικής άποψης.
Οι δυο τους συνέχισαν το σοβαρότατο συμβάν της σύγκρουσης, τέθηκε υπόψη των αγωνοδικών, όπου και τελικά -μετά τον αγώνα – ο Φερστάπεν πήρε πρόσθετη ποινή 10 δευτερολέπτων +2 βαθμούς ποινής στην αγωνιστική του άδεια, γι αυτή του την κίνηση.
Αργότερα, ο Φερστάπεν τον άφησε να περάσει, αλλά με κωλοπαιδισμό πάλι τον ξαναπέρασε, και τελικά τιμωρήθηκε με 5 δευτερόλεπτα για το συμβάν του σικέιν. Στον επόμενο γύρο, ο Σερ Λιούις Χάμιλτον προσπέρασε ξανά, στο ίδιο σημείο, από την εσωτερική, αλλά για να σιγουρέψει το προσπέρασμα, φρόντισε να ωθήσει εκτός πίστας τον Verstappen στην τελευταία φουρκέτα. Αμέσως η Mercedes δέχθηκε προειδοποίηση ότι ο Σερ Λιούις Χάμιλτον κινδύνευε να δεχθεί προειδοποιητική λευκή/μαύρη σημαία γι αυτή του την κίνηση.
Τα πράγματα έμειναν έτσι ως το φινάλε, κι ο Σερ Λιούις Χάμιλτον πανηγύρισε τη νίκη, με τον Φερστάπεν δεύτερο και τον Μπότας να κλέβει την τρίτη θέση στο φινάλε από τον Οκόν! Μετά το τέλος του αγώνα ο Φερστάπεν κράτησε τελικά την 2η θέση παρά τα 15 συνολικά δευτερόλεπτα ποινής.