Kawasaki Z900 RS: Επιστροφή στο μέλλον…

Ο θρύλος του Z1 αναβιώνει ως μια πανέμορφη retro naked, που συνδυάζει αριστοτεχνικά τη νοσταλγική αίσθηση με τη σύγχρονη απόδοση.

H πρώτη superbike μοτοσικλέτα της Kawasaki, η Z1, ήρθε ως απάντηση στην τεράστια επιτυχία της Honda CB 750 και αποτελούσε ότι ταχύτερο και αρτιότερο είχε να προσφέρει η εποχή της.
Το 1972, οι 82 ίπποι της Z1 έκαναν τις καρδιές να ριγήσουν και τα πλαίσια να λυγίζουν, για τα δε στενά ελαστικά που σήμερα δεν βρίσκει κανείς παρά μόνο σε μοτοσικλέτες 125 κ.εκ., ούτε λόγος. Με αυτά τα ελάχιστα, οι μοτοσικλετιστές της εποχής ένοιωθαν ιππότες της ασφάλτου -και ήταν, αν αναλογιστούμε ότι ταχύτητες που ξεπερνούσαν τα 200 χλμ./ώρα ήταν υπόθεση μόνο των supercars.
Σήμερα μπορεί να αναπολούμε την εποχή της νιότης μας οι των άντα, και οι νεότεροι να επιζητούν στο vintage την ταύτιση με μια εποχή άγνωστη για αυτούς, με αποτέλεσμα μοτοσικλέτες όπως η Z900 RS να γνωρίζουν πιένες. Από την άλλη πλευρά όμως, κανείς δεν θα ήθελε μόλις 82 ίππους, ισχνό πλαίσιο, αναρτήσεις γιο-γιο και φρένα με μόνη αποτελεσματικότητα το «εδώ πατώ και αλλού βρίσκομαι».

Γι’ αυτό η Kawasaki πήρε, πολύ σωστά, όλα τα αισθητικά συστατικά της εποχής, αλλά κανένα από τα μηχανολογικά, συνθέτοντας τη νέα Z900 RS. Το οπτικό αποτέλεσμα εμπεριέχει τεράστιες ποσότητες νοσταλγίας, αλλά μηδέν ανεξέλεγκτη δύναμη. Υπέροχη, τόσο οπτικά όσο και ουσιαστικά, η νέα vintage υλοποίηση από το Ακάσι διαθέτει προσεγμένη ποιότητα, πιστή αντιγραφή λεπτομερειών όπως η λεπτή και μακριά σιλουέτα, η επίπεδη και μεγάλη σε μήκος σέλα, τα κυκλικά όργανα και ο προβολέας, η σχεδόν παντελής ανυπαρξία πλαστικού και φυσικά η κοινή θέα του μηχανικού συνόλου.
Από την άλλη πλευρά, οι 82 ίπποι του παρελθόντος έγιναν 111, ο αερόψυκτος τετρακύλινδρος έγινε υγρόψυκτος, τα δύο πίσω αμορτισέρ – σουμιέδες έδωσαν τη θέση τους σε ανάρτηση μοχλισμού με μονό ρυθμιζόμενο αμορτισέρ και τα ισχνά καλάμια της εμπρός ανάρτησης έγιναν ανεστραμμένο πιρούνι με στελέχη 41 χιλιοστών και πλήρεις ρυθμίσεις.

Τα φρένα επίσης είναι πλέον δύο δίσκοι 300 χιλ. με ακτινικές δαγκάνες 4 εμβόλων εμπρός, ένας δίσκος πίσω και φυσικά ABS. Τα ελαστικά έχουν πλάτος 120 χιλ. εμπρός και 180 πίσω, σε ζάντες ελαφρού κράματος 17 ιντσών. Ακόμα και στο βάρος έχουμε τεράστια βελτίωση, παρά τα τόσα παραφερνάλια του Z900 RS. Από τα 230 κιλά του προπάτορα Z1, στα 215 σήμερα. Ο οδηγός, αφού θαυμάσει την συνολικά νοσταλγική και αντικειμενικά υπέροχα αφαιρετική αισθητική του Z900 RS και εντρυφήσει στις μικρές λεπτομέρειες με την αξιομνημόνευτη προσοχή στη συναρμολόγηση, θα θελήσει να δει τι μπορεί να κάνει με αυτή τη μοτοσικλέτα.

Τα πάντα – όλα είναι η απάντηση και μάλιστα απολαυστικά. Η θέση οδήγησης είναι προφανώς εντελώς «πάνω» και όρθια, κάνοντας τον αναβάτη να προσομοιάζει με γαμπρό σε παραλιακό νυφοπάζαρο. Το τιμόνι ωστόσο και τα μαρσπιέ σε τοποθετούν σε μια ελαφρώς κεκλιμένη προς τα εμπρός στάση, πολύ απαραίτητη στις μεγάλες ταχύτητες υπό την πίεση του αέρα και πολύ εργονομική.
Τα «σαν άλλοτε» αναλογικά όργανα για το στροφόμετρο και το ταχύμετρο πλαισιώνουν μια «σαν σήμερα» ψηφιακή οθόνη ενδείξεων, με αποτέλεσμα ο αναβάτης να έχει όσες πληροφορίες είναι απαραίτητες -και ακόμα περισσότερες. Επίσης, εκτός από τα βασικά, έχει στη διάθεσή σου και ένα σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης (traction control), με δύο επίπεδα ευαισθησίας και δυνατότητα απενεργοποίησης, για μεγαλειώδη παντιλίκια όπως τότε…

Παρά τους 111 ίππους που αποδίδει στις 8.500 σ.α.λ. ο κινητήρας είναι γραμμικός και χωρίς ξεσπάσματα. Επιπλέον, έχει και 98,5 Nm ροπή, η τιμή της οποίας κορυφώνεται στις 6.500 σ.α.λ. Ωστόσο, ακόμα και από τις 2.000 σ.α.λ. υπάρχει ελαστικότητα και τσαγανό για να επιταχύνει άνετα η μοτοσικλέτα, ασχέτως της σχέσης που έχει επιλεγεί στο κιβώτιο. Να μια ακόμα τεράστια διαφορά 50 χρόνια μετά, ελέω ψεκασμού, ηλεκτρονικών knock sensors και λοιπών ψηφιακών μαγικών, για τον έλεγχο της τροφοδοσίας και της καύσης.

Το κιβώτιο – βούτυρο έρχεται να δέσει ιδανικά με την μεστή και απλωμένη απόδοση του μοτέρ, με αποτέλεσμα η Z900 RS να δίνει υποσχέσεις και σπορ χρήσης. Το πλαίσιο και οι αναρτήσεις στέκονται στο ύψος των περιστάσεων και έτσι, σε σχέση με άλλες vintage μοτοσικλέτες που στο πεδίο των δυνατοτήτων τους βρίσκεται μόνο το χαλαρό βολτάρισμα, εδώ η έξοδος προς κάποια βουνίσια διαδρομή επιβάλλεται -όχι απλώς ενδείκνυται.
Αν εξαιρεθεί ο τουρισμός μεγάλων αποστάσεων και ταχυτήτων -χωρίς το ένα από τα δύο ο τουρισμός είναι εφικτός- η Kawasaki Z900 RS είναι μια μοτοσικλέτα που τα κάνει όλα. Τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του κινητήρα της και η λιτή της σιλουέτα την καθιστούν άνετη ακόμα και για αστική χρήση, τηρουμένων των αναλογιών. Πόσες, άλλωστε, θηριώδεις Adventure των 1.200 και βάλε κ.εκ. δεν βλέπουμε καθημερινά στην πόλη…
Αισθητικά η Z900 RS αποτελεί τη βασική έκφραση του μοτοσικλετισμού. Πρακτικά μπορεί να κάνει πολλά περισσότερα, από πολλές φαινομενικά σύγχρονες μοτοσικλέτες. Υπό αυτή την έννοια αποτελεί μια δύο σε ένα πρόταση, vintage στην εμφάνιση αλλά σύγχρονη στην απόδοση, για την οποία το κόστος των 13.190 ευρώ είναι πέρα για πέρα δικαιολογημένο.

Περισσότερες πληροφορίες εδώ!

ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΑΡΙΝΟΣ

Ο Γιώργος Βαρίνος είναι πτυχιούχος Μηχανικός Αεροσκαφών και έχει πτυχίο Πιλότου Υπερελαφρών Αεροσκαφών. Tο 2022, έκλεισε 40 χρόνια στο χώρο των περιοδικών αυτοκινήτου. Από το 1989 εργάζεται ως επαγγελματίας και είναι τακτικό μέλος της ΕΣΠΤ και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων. Ασχολήθηκε με τους αγώνες ταχύτητας αυτοκινήτου από το 2000 και έτρεξε για 12 χρόνια (1983-1995) στο Ελληνικό Πρωτάθλημα Enduro. Έχει εργαστεί στα περιοδικά 4 Τροχοί (1982-1986), Car & Driver (1989-1993), Auto Motor und Sport (1993-1994), Auto Τρίτη (1993-1995), BESTEVER (1999-2021), One Passion (2007-2009, 2018), Gazzetta.gr (2014-2021) και σήμερα είναι υπεύθυνος AUTO-MOTO της εφημερίδας Κόκκινος Πρωταθλητής, συνεργάτης του περιοδικού TOP GEAR, συνεργάτης του περιοδικού MotoGP World, Διευθυντής του site Autopress.gr και εκδότης τoυ πολυτελούς περιοδικού BESTEVER QUARTERLY.