Η υποτίμηση ενός γίγαντα

Οι «ειδικοί» έχουν ξεσαλώσει με τα δύο νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που παρουσίασε η Turkey’s Automobile Joint Venture Group (TOGG) με συνήθως διθυραμβικές κριτικές για την βιομηχανία της γείτονος και για τον ίδιο τον Ερντογάν.

Να ξεκινήσουμε με την εκνευριστικά σωστή ρύση πως… «Ο καθένας παθαίνει αυτό που του αξίζει».

Και να συνεχίσουμε με το γεγονός πως η παρουσίαση των 2 ηλεκτρικών αυτοκινήτων από την TOGG έχει μόνο σημειολογική σημασία. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι το μέλλον όπως πολλοί πιστεύουν. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι μια αναγκαιότητα από τις γιγάντιες αυτοκινητοβιομηχανίες για να ρίξουν τον μέσο όρο των ρύπων τους. Δεν τα παράγουν για να κερδίσουν, αλλά τα παράγουν για να μην γίνουν τα αυτοκίνητά τους πανάκριβα, καθώς θα «κουβαλούν» στην τιμή τους, ένα γιγάντιο πρόστιμο (λόγω ρύπων) πολλών χιλιάδων ευρώ. Το καταλάβατε;

Tα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί να παρουσιάζονται ως μόδα, ωστόσο είναι μια αναγκαιότητα για να πέσει ο μέσος όρος των ρύπων της κάθε μεγάλης αυτοκινητοβιομηχανίας. Η ΤΟGG δεν είναι μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία.

Έτσι πιστεύω πως τα δύο νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που παρουσίασε ο Έρντυ, είναι απλώς ένα τεράστιο show για το πόπολο. Δεν υπάρχει καμιά πιθανότητα για εμπορική επιτυχία ή για κερδοφορία, παρά τις εξασφαλισμένες πωλήσεις της μισής παραγωγής από την Κυβέρνηση, τα σώματα ασφαλείας και τις δημόσιες υπηρεσίες της γείτονος. Αν ήταν μοντέλα diesel ή φυσικού αερίου ναι, ίσως να υπήρχε μια πιθανότητα εμπορικής επιτυχίας, ηλεκτρικά όμως το βλέπω πολύ χλωμό καθώς η Κίνα ετοιμάζεται να γεμίσει τον πλανήτη με φτηνά σχετικά ηλεκτρικά οχήματα και ο ρυθμός βελτίωσης των μοντέλων της είναι γεωμετρικός. Πριν από 10 χρόνια γελούσαμε, πριν 5 χρόνια προβληματιστήκαμε, πριν 1 χρόνο κινέζικα ηλεκτρικά supercars πέτυχαν ρεκόρ γύρου στο Νίρμπουργκρινγκ. Τα γέλια έχουν κοπεί.

Ωστόσο… αν η παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων από την Τουρκία προκαλεί θαυμασμό στους μη σχετικούς και γέλια στους σχετικούς, με την βιομηχανία κατασκευής φορτηγών αμυντικής κατεύθυνσης τα πράγματα αντιστρέφονται. Οι μη σχετικοί λένε… «Ε και; Και εμείς έχουμε την ΕΛΒΟ» ενώ οι σχετικοί προβληματίζονται έντονα καθώς το θέμα δεν έχει μόνο εμπορική πλευρά, αλλά και γεωπολιτική με κακή εξέλιξη σε σχέση με την χώρα μας.

Το προϊόν για το οποίο θα έπρεπε να θαυμάζουμε την Τουρκική βιομηχανία Οχημάτων είναι το EJDER YALÇIN 4×4 και οι πολλές παραλλαγές του. Και ΝΑΙ η παραγωγή του έχει σχέση με την αυτοκινητοβιομηχανία γενικότερα, τα χατήρια που κάνει η διεθνής κοινότητα στις εξόφθαλμα παράλογες απαιτήσεις του Ερντογάν και στις σχεδόν χαϊδευτικές ποινές που δέχεται η Τουρκία για τις πολεμικές της (ναι με το EJDER YALÇIN 4×4) δραστηριότητες στην Συρία και προσεχώς στην Λιβύη. Περισσότερες από 15 πολυεθνικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εργοστάσια στην Τουρκία με τα συμφέροντά τους να είναι τεράστια και να επιρρεάζουν τις αποφάσεις των χωρών που τάσσονται υπέρ ή κατά της Τουρκίας.

Ο χάρτης είναι χαρακτηριστικός…

Το όχημα πολλαπλών ρόλων EJDER YALÇIN 4×4 της εταιρείας Nurol Makina με έδρα την Άγκυρα, είναι μια τρομερή επιτυχία για την Τουρκική Αμυντική Βιομηχανία με βάση τις εξαγωγές του και την πρόθεση αγοράς του από πολλές χώρες.

Το ελαφρά θωρακισμένο EJDER YALÇIN 4×4 προσφέρεται σε πολλές παραλλαγές (αλλά ουσιαστικά πρόκειται για το ίδιο όχημα ώστε να υπάρχει ενιαία επάρκεια ανταλλακτικών) με ή χωρίς οπλισμό, ως όχημα μεταφοράς προσωπικού ή ως καθαρά επιθετικό όχημα εφοδιασμένο με ρομποτικό πολυβόλο ή πυροβόλο και με πολλαπλούς εκτοξευτές ρουκετών. Η παραγωγή του σε μεγάλους αριθμούς και η επάρκειά του σε ανταλλακτικά στο πεδίο της μάχης, δίνει πλεονέκτημα στον επιτιθέμενο και γι αυτό άλλωστε αποτελεί μέρος του πρώτου κύματος επίθεσης της Τουρκίας τόσο στην Συρία όσο και στην Λιβύη καθώς ήδη έχουν ξεφορτωθεί δεκάδες τέτοια οχήματα στο λιμάνι της Τρίπολης.

Τι κάνουμε εμείς; Τίποτε. Εξαφανίσαμε την ΕΛΒΟ και όταν θα έρθει η ώρα θα αγοράσουμε κάποιο νέο όχημα ή οχήματα (άλλη εξυπνάδα αυτή…).

Να θυμίσουμε πως η ΕΛΒΟ παρήγαγε κάτω από ειδικές συμφωνίες

  • Αστικά λεωφορεία ΕΛΒΟ
  • Ηλεκτροκίνητα λεωφορεία Neoplan
  • Υπεραστικά λεωφορεία
  • Τεθωρακισμένο Όχημα Μάχης ΕΛΒΟ Κένταυρος (αυτό παραήταν καλό και έτσι δεν προχώρησε σε παραγωγή…)
  • Οχήμα παντοδαπού εδάφους Mercedes Benz GD 290 σε 240GD/24 (0,25 τόνοι) και σε 290GD/28 (1,5 τόνοι)
  • Hummer HMMWV (4X4) 1114 GR
  • Φορτηγό Γενικής Χρήσης

Σήμερα είναι σε εκκαθάριση…

Και έτσι γυρίζουμε στην πρώτη πρόταση του άρθρου.

Καληνύχτα και καλή τύχη…

ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΑΡΙΝΟΣ

Ο Γιώργος Βαρίνος είναι πτυχιούχος Μηχανικός Αεροσκαφών και έχει πτυχίο Πιλότου Υπερελαφρών Αεροσκαφών. Tο 2022, έκλεισε 40 χρόνια στο χώρο των περιοδικών αυτοκινήτου. Από το 1989 εργάζεται ως επαγγελματίας και είναι τακτικό μέλος της ΕΣΠΤ και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων. Ασχολήθηκε με τους αγώνες ταχύτητας αυτοκινήτου από το 2000 και έτρεξε για 12 χρόνια (1983-1995) στο Ελληνικό Πρωτάθλημα Enduro. Έχει εργαστεί στα περιοδικά 4 Τροχοί (1982-1986), Car & Driver (1989-1993), Auto Motor und Sport (1993-1994), Auto Τρίτη (1993-1995), BESTEVER (1999-2021), One Passion (2007-2009, 2018), Gazzetta.gr (2014-2021) και σήμερα είναι υπεύθυνος AUTO-MOTO της εφημερίδας Κόκκινος Πρωταθλητής, συνεργάτης του περιοδικού TOP GEAR, συνεργάτης του περιοδικού MotoGP World, Διευθυντής του site Autopress.gr και εκδότης τoυ πολυτελούς περιοδικού BESTEVER QUARTERLY.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.