Apple Car. Θα είναι Game Changer και μια έκπληξη της βιομηχανίας που θα αλλάξει τα πάντα

Η εταιρεία με την μεγαλύτερη χρηματιστηριακή αξία 2.35 τρις δολαρίων, μέσω του προγράμματος Titan, έχει αποφασίσει να γίνει και αυτοκινητοβιομηχανία. Και όπως συνήθως κάνει, θα το καταφέρει με τον δικό της ξεχωριστό καλαίσθητο τρόπο.

Για τους περισσότερους η Apple είναι μια εταιρεία που έχει εξαιρετικό design και διαθέτει στην αγορά τα φοβερά τηλέφωνα, τα ipad και πλήθος συμπληρωματικών αξεσουάρ αλλά και φυσικά των υπολογιστών Μac. Γι αυτούς που έχουν παρακολουθήσει την ιστορία της, την κουλτούρα δημιουργίας που ο Στιβ Τζόμπς ενέπνευσε στους ανθρώπους που σήμερα συνεχίζουν την «ιστορία» της, η Apple είναι αρκετά πράγματα παραπάνω. Είναι αυτό που οι αγγλόφωνοι λένε game changer. Από το ’98 η παραγωγή προϊόντων της εταιρείας, χαρακτηρίζεται από την ιδιαίτερη και κοθολικά όμορφη σχεδίαση, την φιλική διαδραστικότητα με τα προϊόντα ή τα περιβάλλοντα εργασίας και την προσοχή που δίνει στον έλεγχο που παρέχει στους χρήστες γαι τα προσωπικά δεδομένα τους. Ένα σημείο στο οποίο θα κοντραριστεί τα επόμενα χρόνια με το Facebook.

Α να μην το ξεχάσουμε… και φυσικά τα προϊόντα της είναι πάντα τα ποιοτικότερα ανάμεσα στους ανταγωνιστές της και τα πιο ακριβά.

Το ίδιο θα συμβεί με το αυτοκίνητο που ετοιμάζει. Ένα project που η Apple έχει ξεκινήσει από το 2014 και ξέρει πως μπορεί να είναι καθοριστικό, για μια ριζική αλλαγή της βιομηχανίας. Μιας βιομηχανίας στην οποία η ίδια δεν έχει εμπειρία, αλλά ευτυχώς έχει πάρα πολλά χρήματα και ήδη όπως μαθαίνουμε, αποκτά ανθρώπους κλειδιά για την δημιουργία των υποδομών που χρειάζεται να κατασκευαστούν και που θα παράγουν το αυτοκίνητο που έχει στο μυαλό της. Οι αμερικάνοι έχουν μια διαφορετική λογική από τους Ευρωπαίους και ριζικά διαφορετική από τους ασιάτες. Επενδύουν στους ανθρώπους που γνωρίζουν σε βάθος το αντικείμενο και μπορούν να «παντρέψουν» μια «εξωτική» τεχνολογία με μια άλλη προϋπάρχουσα. Τρανό παράδειγμα η Mercury με τους κινητήρες Verado που τους δημιούργησαν γνώστες που προσλήφθηκαν από την Porsche…

Ας δούμε ποιοί είναι οι άνθρωποι. Όπως γράφει το Bloomberg, το 2019, η Apple, προσέλαβε τον πρώην αντιπρόεδρο της Tesla Steve MacManus να ηγηθεί μιας ομάδας του προγράμματος Titan, με βασικό τους αντικείμενο, τους εσωτερικούς χώρους των αυτοκινήτων και της καμπίνας επιβατών. Ο MacManus αναφέρεται απευθείας στον Doug Field, έναν πρώην μηχανικό οχημάτων και στέλεχος της Tesla που έχει αναλάβει το project Titan. Ενώ σαφώς και «ψωνίζουν» σιωπηλά, διαλεχτά στελέχη από την αγορά καθώς ετοιμάζονται.

Οι επιλογές είναι δύο. Η Apple παραδοσιακά είναι κρυψίνους. Ή θα αποφασίσει να το κατασκευάζει μόνη της ή θα ζητήσει τη συνεργασία κάποιου μεγάλου κατασκευαστή. Με τη φασαρία που έγινε με την Hyundai/KIA και με την Nissan που αυτοπροσφέρθηκε, η Apple γνωρίζει πως το επίπεδο μυστικότητας που επιθυμεί είναι πολύ δύσκολο να επιτευχθεί παρά τις ρήτρες εμπιστευτικότητας. Άρα θα τολμήσει να το κατασκευάσει μόνη της.

Το έκανε η Tesla, σιγά να μην μπορεί να το κάνει η Apple. Ωραία, αλλά πως θα είναι αυτό το αυτοκίνητο; Η Apple βλέπει μακρυά. Μετά από 10-20 χρόνια ίσως και περισσότερα. Που θα έχει πάει η αγορά, οι υποδομές, ο ανταγωνισμός, τα άλλα αυτοκίνητα…. Ακόμα παράγονται αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες, δίχως δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης. Σε 10-30 χρόνια αρκετά από αυτά τα αυτοκίνητα ακόμα θα κυκλοφορούν. Οπότε θα πρέπει να συνυπάρξει με αυτά, το αυτοκίνητο της Apple. Άρα θα έχει τιμόνι, προχωρημένες δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης και μελλοντικής αναβάθμισης του λειτουργικού, θα είναι σίγουρα ηλεκτρικό και θα έχει απίστευτα μοντέρνας τεχνολογίας μπαταρίες. Οι οποίες και θα φορτίζουν με ταχύτητες αστραπή στα βενζινάδικα που θα έχουν και ειδικούς φορτιστές. Επίσης θα φορτίζονται επαγωγικά σε parkings κάθε είδους, super markets, οutlets και malls αλλά και στον δρόμο, σε ειδικούς δρόμους επαγωγικής φόρτισης. Επίσης θα είναι πάρα πολύ καλόγουστο και φυσικά πάρα πολύ ακριβό. Θα βγεί αμέσως σε 3-4-5 επιλογές καθώς αντιλαμβάνονται τις ανάγκες των καταναλωτών και θα θέλουν αμέσως να κυριαρχήσουν στην αγορά. Και θα το καταφέρουν εφόσον έχουν όλο το χρήμα του κόσμου… Είμαστε σε αναμονή.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΑΡΙΝΟΣ

Ο Γιώργος Βαρίνος είναι πτυχιούχος Μηχανικός Αεροσκαφών και έχει πτυχίο Πιλότου Υπερελαφρών Αεροσκαφών. Tο 2022, έκλεισε 40 χρόνια στο χώρο των περιοδικών αυτοκινήτου. Από το 1989 εργάζεται ως επαγγελματίας και είναι τακτικό μέλος της ΕΣΠΤ και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων. Ασχολήθηκε με τους αγώνες ταχύτητας αυτοκινήτου από το 2000 και έτρεξε για 12 χρόνια (1983-1995) στο Ελληνικό Πρωτάθλημα Enduro. Έχει εργαστεί στα περιοδικά 4 Τροχοί (1982-1986), Car & Driver (1989-1993), Auto Motor und Sport (1993-1994), Auto Τρίτη (1993-1995), BESTEVER (1999-2021), One Passion (2007-2009, 2018), Gazzetta.gr (2014-2021) και σήμερα είναι υπεύθυνος AUTO-MOTO της εφημερίδας Κόκκινος Πρωταθλητής, συνεργάτης του περιοδικού TOP GEAR, συνεργάτης του περιοδικού MotoGP World, Διευθυντής του site Autopress.gr και εκδότης τoυ πολυτελούς περιοδικού BESTEVER QUARTERLY.